Regulamentul magazinului online

Regulamentul stabilit cuprinde: reguli de bază, condiții generale și demersul procesului de vânzare pe care îl întocmește compania MakeUp Sp. z o.o. cu sediul la Varșovia, prin intermediul magazinului online www.makeup.md, precizând termenii și condițiile de livrare MakeUp Sp. z o.o. cu prestare de servicii electronice gratuite.

§1 Definiții
1. Zile lucrătoare - reprezintă zilele săptămânii de luni până vineri, cu excepția sărbătorilor oficiale. 
2. Livrare – reprezintă un proces ce constă în livrarea produselor, specificate în comandă, către client prin întermediul distribuitorului. 
3. Distribuitor - reprezintă o entitate prin intermediul căruia vânzătorul cooperează în domeniul livrărilor de produse:
a) companie de curierat;
b) puncte de ridicare a coletelor la sediu;
4. Parola - denotă un șir de litere, cifre sau alte caractere selectate de către client la înregistrarea în magazinul online, prin crearea unui cont individual. 
5. Client - reprezintă o entitate căruia îi sunt prestate servicii electronice  sau cu care poate fi încheiat un Contract de vânzare, în conformitate cu regulamentul și reglementările legale. 
6. Consumator – reprezintă o persoană fizică care efectuează o tranzacție legală cu un întreprinzător, ce nu este direct legată de activitatea sa comercială sau profesională. 
7. Cont Client - Ansamblul format dintr-o adresa de e-mail și o parolă care permite unui singur utilizator accesul la zone restricționate ale unui site, făcându-se posibil accesul la prestările de servicii. 
8. Întreprinzător –  reprezintă o persoana fizică autorizată sau o persoană juridică care, în mod individual sau în asociere cu alte persoane fizice autorizate sau juridice, organizează o societate comercială în vederea desfășurării unor fapte și acte de comerț în scopul obținerii de profit, prin realizarea de bunuri materiale, respectiv prestări de servicii, din vânzarea acestora pe piață, în condiții de concurență. 
9. Reglementări – include totalitatea regulilor prevăzute în acest regulament. 
10. Înregistrare - reprezintă o acțiune reală, efectuată după instrucțiunile specificate în Regulament, destinată clienților pentru utilizarea tuturor funcționalităților Magazinului Online. Este un formular electronic pus la dispoziție de către Vânzător în magazin, care definește datele necesare identificării și înregistrării unui persoane interesate să dețină statutul de client în Magazin și în Program, precum și modalitățile de contact direct. 
11. Vânzător –  reprezintă orice persoană fizică sau juridică, care acționează în cadrul activității sale comerciale, industriale sau de producție, private ori liberale, care în conformitate cu condițiile contractuale oferă o gamă vastă de produse consumatorului. Este de asemenea și proprietarul magazinului online. 
12. Site-ul magazinului – constituie o platformă online, concepută pentru redarea și afișarea produselor, prin intermediul site-ului www.makeup.md. 
13. Bunuri – reprezintă totalitatea produselor prezentate de către Vânzător prin intermediul site-ului Web Store, cu scopul de a fi achiziționate de către consumatori. 
14. Contractul de vânzare – constituie un acord încheiat  la distanță, care are la bază condițiile specificate în Regulament, dintre Client și Vânzător.

§ 2 Dispoziții generale și utilizarea Magazinului Online
1. Toate drepturile asupra Magazinului online, inclusiv cele de autor, de proprietate, de posesie a site-ul, precum și formularele, logo-urile afișate (cu excepția siglelor și fotografiilor prezentate) aparțin vânzătorului, iar utilizarea acestora poate avea loc numai în conformitate cu regulamentul și consimțământul vânzătorului exprimate în scris. 
2. Vânzătorul asigură funcționalitatea Magazinului Online în conformitate cu cerințele clientului, utilizând toate browserele web populare, sistemele de operare, tipurile de dispozitive și conexiuni la internet de calitate superioară. 
3. Datele stocate de fișierele “cookie”, utilizate de vânzător pe Website-ul magazinului, nu dezvăluie niciodată detalii personale în baza cărora să poată fi stabilită o identitate individuală a clientului. Cookie-urile sunt folosite de site-uri sau de aplicațiile web pentru ajustarea experienței online. Fiecare client poate dezactiva mecanismul "cookies", însă este indicat faptul că dezactivarea "cookie-urilor" poate cauza dificultăți sau împiedica utilizarea site-ului Web Store. 
4. Pentru a plasa o comanda în Magazinul Online, prin intermediul Website-ului sau prin e-mail și a beneficia de serviciile disponibile pe site-ul Store, este necesar ca Clientul să dețină un cont de e-mail și număr de telefon activ care este necesar în cazul livrării prin serviciul de curierat sau ridicare personală a coletului la sediu pentru a fi posibilă contactarea.
5. Este interzisă plasarea de către Client a conținutului inadecvat și utilizarea Magazinului Online, a Site-ului sau a serviciilor gratuite într-o manieră contrară legii. 
6. Vânzătorul previne că natura publică a Internetului și utilizarea serviciilor oferite pe cale electronică poate implica riscul de obținere și modificare a datele confidențiale de către persoanele neautorizate, prin urmare, clienții trebuie să utilizeze măsurile tehnice adecvate care minimizează aceste riscuri. Vânzătorul nu cere niciodată clientului să îi dezvăluie orice formă de parolă. 
7. Nu este permisă utilizarea resurselor și funcțiilor Magazinului Online de către Client pentru a desfășura activități contrar intereselor vânzătorului.

§ 3 Înregistrarea
1. Crearea unui Cont Client se realizează printr-o înregistrare gratuită. 
2. Înregistrarea nu este necesară pentru a plasa o comandă în Magazinul Online.
Modul de înregistrare reprezintă un formular electronic pus la dispoziție de către Vânzător în magazinul online, care definește datele necesare identificării și înregistrării unui persoane interesate să dețină statutul de client în Magazin și în Program, precum și modalitățile de contact direct. 
3. Pentru a se înregistra, Clientul trebuie să completeze Formularul de înregistrare, ca mai apoi să-l expedieze pe cale electronică Vânzătorului, selectând o funcție corespunzătoare. În timpul înregistrării Clientul stabilește o parolă individuală. 
4. La completarea formularului de înregistrare, Clientul are posibilitatea să recitească Regulamentul, acceptând condițiile acestuia.
5. Clientul își poate da acordul pentru prelucrarea datelor sale cu caracter personal în scopul comercializării produselor și serviciilor Vânzătorului. Acesta poate acorda și anula consimțământul cu ajutorul instrumentelor furnizate în cont în orice moment.
6. În caz de respingere a acordului cu privire la prelucrarea datelor personale în scopuri de marketing, Clientul își poate retrage în orice moment consimțământul, prin trimiterea unei declarații corespunzătoare către vânzător. Declarația poate fi expediată, de exemplu, la adresa vânzătorului prin e-mail. 
7. După trimiterea formularului de înregistrare completat, Clientul va primi fără întârziere prin adresa de e-mail, confirmarea de înregistrare de la Vânzător. În acest moment, se încheie un acord privind furnizarea serviciului de cont prin mijloace electronice, iar clientul obține accesul la contul gratuit, primind modificările aduse în timpul înregistrării datelor. 

§ 4 Comenzi
1. Informațiile introduse pe site-ul magazinului nu constituie o ofertă a vânzătorului în sensul Codului civil, ci doar o invitație a clienților de a beneficia de unele servicii și de a încheia un contract de vânzare.
2. Clientul poate plasa comenzi în Magazinul Online prin intermediul Website-ului Magazinului, 7 zile pe săptămână, timp de 24 ore pe zi. Pentru a plasa o comandă prin intermediul site-ului Online Store, este necesar ca clientul să realizeze o cerere în care să indice produsele pe care-l interesează. Adăugarea produsului  se efectuează prin selectarea opțiunii CUMPĂRARE sub produsul relevant prezentat pe site-ul magazinului. După finalizarea întregii comenzi, prin  indicarea metodei de livrare și a metodei de plată, Clientul plasează comanda expediind un formular către vânzător, selectând opțiunea "Comandă și plată" de pe site-ul magazinului. Înainte de trimiterea comenzii, Clientul este informat cu privire la prețul total al Produsului și al livrării, precum și de toate costurile suplimentare pe care acesta este obligat să le suporte în baza Contractul de vânzare. 
3. După înregistrarea comenzii, clientul primește prin e-mail un răspuns automat de confirmare.
Confirmarea include: specificarea produselor, prețul lor, costul de livrare și alte informații despre costurile pe care Clientul este obligat să le achite în legătură cu Contractul de vânzare. 
4. Plasarea unei comenzi constă în prezentarea unei oferte din partea Vânzătorului către Client cu scopul de încheia un acord, pentru vânzarea Bunurilor care fac obiectul ordinului. 
5. La încheierea contractului de vânzare, Vânzătorul confirmă Clientului termenii lui, prin adresa de e-mail specificată.

§ 5 Plăți
1. Prețurile produselor de pe Site-ul Magazinului sunt redate în formă brută și nu conțin informații despre Livrare și orice alte costuri pe care Clientul va fi obligat să le suporte în baza Contractul de Vânzare. Cumpărătorul este informat despre metodele de Livrare și plasare a comenzilor.
2. Clientul are posibilitatea să achite prin două metode:
a) În momentul plasării comenzii prin intermediul cardului bancar
b) Ramburs - în momentul efectuării livrării ceea ce asigură clientului siguranța. 

§ 6 Livrarea
1. Vânzătorul realizează livrarea pe teritoriul Republicii Moldova.
2. Vânzătorul este obligat sa livreze produse fără defecte.
3. Vânzătorul indică pe site-ul magazinului numărul de zile lucrătoare necesare pentru livrarea și executarea comenzii. 
4. Livrarea se efectuează în zilele lucrătoare ale săptămânii, excepție zilele de sărbători legale.
5. Mărfurile comandate sunt livrate către Client prin intermediul Distribuitorului la adresa indicată în formularul de comandă. 
6. În ziua expedierii produselor, informațiile care confirmă livrarea coletului sunt expediate de către vânzător, la adresa de e-mail a Clientului. 
7. Clientul este obligat să examineze coletul livrat în momentul și locul primirii, după efectuarea achitării iar în caz că produsul nu ajunge la destinație sau este defectat are dreptul să ceară furnizorului întocmirea unui protocol corespunzător. 
8. În baza contractului, Vânzătorul poate trimite o anchetă la adresa de e-mail a Clientului, pentru a realiza sondajul post-vânzare. Ancheta este utilizată pentru a examina opinia clientului în legătură cu tranzacția. Clientul poate completa chestionarul în mod voluntar.

§ 7 Reclamații și Garanție
1. Vânzătorul este obligat să livreze Clientului Produsul lipsit de defecte fizice sau procedurale. Conform reglementărilor din Codul civil privind garanția implicită, Vânzătorul este responsabil față de Client atunci când Produsul vândut prezintă vicii fizice sau procedurale. 
2. În cazul în care produsul prezintă un defect, clientul poate:
a) să depună o declarație de reducere a prețului, iar dacă acest defect împiedică folosirea normală a produsului, se realizează înlocuirea acestuia sau renunțarea la achiziție. 
În cazul înlocuirii produsului, Vânzătorul deține aceleași obligații pentru produsul înlocuit ca și pentru produsul vândut inițial. 
b) să solicite înlocuirea produsului defect cu unul fără defecte sau optează pentru înlăturarea defectului prin reparare. Vânzătorul este obligat să înlocuiască produsul defect cu unul de calitate sau să înlăture defectul într-un timp rezonabil, fără a crea incomodități clientului.
Cheltuielile de reparare sau de înlocuire vor fi suportate de către Vânzător. 
3. Clientul care își exercită drepturile de garanție este obligat să livreze produsul defect la adresa vânzătorului, iar în cazul în care Clientul este consumator, costul de livrare este acoperit de către Vânzător. 
4.  Consumatorul este asigurat că pe durata perioadei de garanție( 2 ani de la data eliberării) în condiții normale de utilizare a produsului, în cazul apariției neconformităților, acestea vor fi înlăturate în primul rând prin reparare sau, după caz, prin înlocuire, reducere de preț sau restituirea contravalorii, în conformitate cu legislația. 
5. Orice reclamație legată de Produs sau de punerea în aplicare a Contractului de vânzare, poate fi expediată  în scris la adresa vânzătorului. 
6. Reparare sau înlocuirea produselor va fi făcută în decursul unei perioade de timp, stabilită de comun acord, în scris, între vânzător și consumator, luându-se în considerare natura produselor și motivul procesului în cauză. Perioada de timp stabilită nu poate depăși 14 zile calendaristice de la data în care cumpărătorul, după caz, a adus la cunoștință vânzătorul cu privire la lipsa de conformitate a produsului sau a predat produsul unei persoane autorizate în baza unui document de predare-preluare. 
7. Clientul poate trimite o reclamație pe cale electronică către vânzător în legătură cu calitatea produselor și a serviciilor prestate. Plângerea poate fi trimisă în format electronic la adresa de contact [email protected]. În conținutul reclamației clientul trebuie să includă cauzele problemei. Vânzătorul va lua în considerare reclamațiile, dar nu mai târziu de 14 zile, și va oferi clientului imediat un răspuns. 
8. Vânzătorul împreună cu Antreprenorii își asumă răspunderea față de garanție.

§ 8 Garanție
1. Produsele vândute pot fi acoperite de o garanție acordată de producătorul sau de furnizor.
2. Garanția poate fi de două tipuri:
- garanție comercială (voluntară);
- garanție legală de conformitate;
fapt ce presupune că se imputează comerciantului responsabilitatea asupra neconformității produsului achiziționat, iar clientul poate cere repararea, înlocuirea sau contravaloarea produsului neconform.
3. Perioada de garanție este stabilită în strictă conformitate cu legislația în vigoare – 2 ani din momentul achiziției produsului.
Remarcă: Dacă produsul se deteriorează în primele 6 luni, se presupune că problema exista și în momentul în care l-ați primit, cu excepția cazului în care vânzătorul poate dovedi contrariul. Prin urmare, aveți dreptul la repararea sau înlocuirea gratuită a produsului sau, dacă acest lucru se dovedește a fi prea dificil sau costisitor, la o reducere de preț ori la rambursarea banilor.
Dacă produsul se deteriorează după primele 6 luni, încă mai aveți dreptul la reparare sau înlocuire gratuită sau, cel puțin, la o reducere de preț ori la rambursarea banilor. Totuși, s-ar putea să fie nevoie să demonstrați că problema exista în momentul în care ați primit produsul.

§ 9 Retragerea din contractul de vânzare
1. Consumatorul are dreptul să se retragă din contract fără a motiva.
2. Termenul de retragere din Contractul de vânzare va începe de la momentul în care Cumpărătorul a plasat comanda până în momentul ridicării acesteia. 
Pentru a-și exercita dreptul de retragere din contract, consumatorul trebuie să informeze cu privire la decizia sa, utilizând o declarație neechivoca, comunicată prin intermediul unui apel sau trimisă în scris prin e-mail la adresele indicate în secțiunea “Contact” a site-ul web, secțiune care face parte integrantă din termenii și condițiile prezente.
3. Dacă consumatorul a prezentat o declarație privind retragerea din contractul de vânzare înainte ca vânzătorul să accepte oferta sa, oferta nu mai este obligatorie. 
4. Vânzătorul este obligat să returneze nu mai târziu de 14 zile de la data primirii declarației consumatorului la retragerea din contractul de vânzare, toate plățile efectuate de acesta, inclusiv costul livrării bunurilor către consumator. Vânzătorul poate reține rambursarea plăților primite de la Consumator până la returnarea Bunurilor sau Consumatorul furnizează dovada returnării Bunurilor, după caz.
5. Consumatorul este obligat să returneze Bunurile Vânzătorului imediat, dar nu mai târziu de 14 zile de la data la care s-a retras din Contractul de vânzare.
6. În cazul retragerii, Clientul care este un Consumator suportă numai costurile directe de returnare a Bunurilor.
7. Vânzătorul informează Consumatorul despre costurile de returnare a bunurilor pe site-ul magazinului.
8. Consumatorul este responsabil pentru scăderea valorii Produsului ca urmare a utilizării acestuia într-un mod care depășește ceea ce este necesar pentru a stabili natura, caracteristicile și funcționarea Bunului.
9. Vânzătorul va rambursa plata utilizând aceeași metodă de plată utilizată de Consumator, cu excepția cazului în care Consumatorul a achitat prin metoda – ramburs, sau a fost de acord în mod expres cu o altă metodă de returnare, care nu implică costuri pentru el.
10. Dreptul de retragere din Contractul de vânzare nu este acordat Clientului care este Consumator în legătură cu contractele în care Bunurile sunt livrate într-un pachet sigilat, care nu pot fi returnate după deschiderea pachetului din motive de protecție a sănătății sau de igienă , dacă ambalajul a fost deschis după livrare. 

§ 10 Servicii gratuite 
1. Vânzătorul oferă clienților următoarele servicii electronice gratuite:
a) Formular de contact;
b) Newsletter;
c)  Cont Client;
d) Publicarea de opinii.
2. Serviciile indicate mai sus sunt oferite 7 zile pe săptămână, 24 de ore pe zi. 
3. Vânzătorul își rezervă dreptul de a modifica regulamentul în cazul modificării prevederilor legii sau al îmbunătățirii funcționării Magazinului, în special prin îmbunătățirea instrumentelor existente în Magazin sau prin adăugarea unor instrumente  noi și, de  asemenea,  pentru protejarea drepturilor Clientului și Prevenirea abuzurilor. 
4. Serviciul Formular de Contact constă în expedierea unui mesaj către Vânzător, utilizând formularul plasat pe site-ul magazinului. 
5.Întreruperea serviciului gratuit Formularul de contact este posibilă în orice moment și constă în încetarea trimiterii de cereri către Vânzător. 
6. Serviciul Newsletter poate fi utilizat de orice client care își introduce adresa de e-mail, folosind un formular de înregistrare pus la dispoziție de către Vânzător pe site-ul magazinului. După trimiterea formularului de înregistrare completat, Clientul va primi o adresă de e-mail introdusă imediat în formularul de înregistrare cu un link de activare, pentru a confirma abonarea la Newsletter. Atunci când link-ul este activat de către Client, se încheie un acord pentru furnizarea serviciului Newsletter electronic. 
7. Newsletter reprezintă un serviciu electronic de distribuție prin e-mail, furnizat de către Vânzător în Magazin, care permite tuturor utilizatorilor săi să primească de la Vânzător în mod automat următoarele ediții ale Newsletter-ului, care conțin informații despre Vânzător, Produse, știri și promoții din magazin. 
8. Fiecare Buletin informativ adresat Clienților conține: informații despre expeditor, un câmp completat "subiect", precizând conținutul expedierii și informației despre posibilitatea și modalitatea de retragere din serviciul de buletinele informative. 
9. Clientul poate să renunțe în orice moment la primirea Newsletter-ului prin dezabonarea prin link-ul expediat în fiecare e-mail, ca parte a serviciului Newsletter sau prin activarea câmpului relevant în contul de client. 
10. Serviciul Cont Client este disponibil după înregistrare și constă în  expedierea  unui panou din cadrul Website-ului Magazinului Online, oferindu-i posibilitatea Clientului să modifice datele pe care le-a furnizat în timpul înregistrării, precum și să urmărească starea comenzii și istoricul comenzilor deja încheiate. 
11. Clientul care s-a înregistrat poate solicita Vânzătorului ștergerea Contului client,  iar acesta poate fi șters în termen de 14 zile de la depunerea cererii. 
12. Opțiunea Publicare de Opinie constă în posibilitatea Clienților care dețin un Cont Client, să publice pe site-ul Web al magazinului  păreri individuale și obiective, cu referitoare la calitatea produselor. 
13. Anularea serviciului de Opinie este posibilă în orice moment și constă din încetarea publicării de către client a conținutului individual  pe site-ul magazinului. 
14. Vânzatorul are dreptul de a bloca accesul la Contul Client și a serviciilor gratuite, din motive de securitate, în cazul: încălcării de către Client a securității site-ului sau a altor activități de hacker.  Vânzătorul va anunța  clientul despre blocarea accesului la Contul Client și a serviciilor gratuite, prin mijloace electronice, la adresa furnizată de Client în formularul de înregistrare.

§ 11 Responsabilitatea Clientului în ceea ce privește plasarea conținutului individual pe site
1. Prin postarea recenziilor pe site-ul magazinului online, Clientul distribuie voluntar conținut. Vânzătorului nu oferă răspuns publicațiilor  postate de clienți, pentru că acestă funcție nu este inclusă în activitatea sa. 
2. Vânzătorul este responsabil de conținutul plasat de către clienți, sesizând încălcările acestora. 
3. Este interzis ca Clientul să posteze pe site-ul magazinului online un conținut care ar putea: 
a) să fie plasat cu scopul de a încălca drepturile personale ale altor consumatori;
b) să încalce drepturile legate de protecție, proprietate industrială, secretul comercial sau obligațiile de confidențialitate;
c) să utilizeze un limbaj necenzurat și ofensiv față de alți consumatori;
d) să se opună intereselor Vânzătorului. 
Clientul este obligat să utilizeze Magazinul în conformitate cu legea aplicabilă, dispozițiile prezentului Regulament, în special să nu furnizeze conținuturi ilegale, să încalce normele sociale general acceptate sau să cauzeze întreruperea activității sau supraîncărcarea sistemelor TIC pe site-ul Web al Magazinului. 
4.Vânzătorul își rezervă dreptul de a modifica sau elimina conținutul postat de către clienți, în caz că acesta poate constitui o încălcare a regulamentului sau a legii aplicabile. 
§ 12 Raportarea încălcărilor
1. În cazul în care Clientul sau o altă entitate constată că conținutul publicat pe site-ul magazinului nu respectă drepturile sale  personale, morale, fiind în opoziție cu regulamentul, poate raporta vânzătorului o eventuală încălcare.
2. Vânzătorul rezolvă eventualele încălcări, luând măsuri imediate pentru a elimina conținutul ofensator sau nepotrivit.

§ 13 Devamarea coletelor în Republica Moldova
Taxa vamală a coletului se achită în următoarele cazuri:
1. Partidă comercială. Se întreprind procedurile vamale, se achită coletul cu cardul și se concretizează datele companiei cu magazinul. Pe baza informațiilor prestate se emite un cont de plată/factură, din partea punctului vamal pentru achitarea taxelor - pentru semnarea facturii este nevoie de ștampila companiei. După confirmarea plății din partea persoanei juridice, se va elibera coletul din vamă și se livra la adresa indicată în comandă.
2. Se devamează coletul ca persoană fizică în cazul dacă valoarea acestuia depășește 150 EUR, precum și dacă conținutul acestuia include una, maxim două unități diferite. Se achită coletul cu cardul, se ia legătura cu magazinul pentru a presta buletinul persoanei fizice ce urmează să devameze coletul. Pe baza buletinului se va emite cont de plată din partea punctului vamal pentru achitarea taxei. După confirmarea plății, se va elibera coletul din vamă și se va efectua livrarea la adresa indicată în comandă.

Logare

Setați o nouă parolă

Noi vă sunăm înapoi!